+36 1 445 2644  |  Kapcsolat
Történetek hatása az agyunkraEvolúciós pszichológusok szerint agyunk történetek iránti fogékonysága programozott, ami az első emberek számára jelentős előnyt biztosított más fajokkal szemben.Miközben a legtöbb állat tapasztalat útján tanul (például így: „a piros, göcsörtös gyümölcstől rosszul leszek”), az emberek el tudják mesélni tapasztalataikat, más emberek pedig el tudják képzelni azokat úgy, mintha maguk is átélnék ugyanazt.

Modernkori bizonyítékok állnak rendelkezésre arról, hogy a történetek lehetővé teszik az élmények átéléssel történő megosztását. Tudósok egy vizsgálat résztvevőit fMRI-berendezésbe fektették, miközben ők a Hardy fiúk kalandjairól szóló regény egy izgalmas részletét olvasták. A felvételekről kiderült, hogy a különböző regényrészletek a vizsgált személyek agyának különböző területein váltottak ki aktivitást. Amikor például a történet szereplői megragadtak egy tárgyat, a mozgató idegsejtek aktiválódtak; a látással kapcsolatos idegsejtek akkor „tüzeltek”, amikor a szereplők a környezetüket tanulmányozták.

Herbert Wray pszichológus szakíró szerint olvasás közben nem vagyunk passzívak, agyunk valós élmények alapján készült „forgatókönyveket” kapcsol be a folyamatba. Wray úgy véli, hogy „az olvasás rendkívül hasonlít egy eseményre való élénk emlékezéshez vagy annak elképzeléséhez”.

ELSŐ A TÖRTÉNET

Minden sikeres tartalommarketing kampány alfája egy jó történet. Ezekkel a márkatörténetekkel könnyen megragadható a figyelem, becsomagolható az üzenet.

Még a legunalmasabb cégeknek, termékeknek és szolgáltatásoknak is van történetük, amivel emlékezetessé tehető a kommunikáció.



Részlet AZ AGYUKRA MEGYÜNK! - 100 neuromarketing tipp a vásárlók meggyőzésére című könyvből, illetve Wray Herbert blogjáról.


Minden jog fenntartva © 2014-2018