+36 1 445 2644  |  Kapcsolat
Papíralapú érzelmi hatásokA postai levél olyan múlt századbeli, ugye? Úgy tűnik, hogy az ultra hatékony (és ehhez képest alacsony költségű) digitális marketing biztosan kiszorítja a hús-vér emberek által végzett papír- és tollalapú marketinget. De várjunk csak!A Millward Brown márkaépítési tanácsadó ügynökség vizsgálata szerint talán korai volna még bezárni a papírgyárakat. Kutatási projektjükben mágneses rezonancia vizsgálattal (fMRI) készített agyi felvételeket használtak ahhoz, hogy kimutassák, agyunk eltérő módon dolgozza fel a papíralapú, illetve a digitális reklámüzeneteket. Különösen arra voltak kíváncsiak, igaz-e, hogy a papíralapú reklámok fokozottabb érzelmi feldolgozást követelnek meg.

A vizsgálat szerint a papíralapú média még akkor is „mélyebb benyomást” gyakorolt az agyra, amikor kizárták a kézzelfogható nyomdatermékek által előidézett, fokozottabb érzékelési jellegű feldolgozás tényezőjét.

A papíralapú reklámok hatására aktivitást mutató agyterületekből a kutatók arra következtettek, hogy a fizikailag jelenlévő anyag (például a papír) „valóságosabb” az agy számára. Mivel fizikai helye van, az agyban a helyhez kötődő emlékek hálózatát aktivizálja.

A vizsgálatban kimutatták azt is, hogy a kézzelfogható, tapintható anyagok fokozottabb érzelmi feldolgozást eredményeztek a vizsgált személyekben. A papíralapú reklámokra vonatkozó emlékek általában élénkebbek voltak és valóságosabban kapcsolódtak érzelmekhez.

Részlet AZ AGYUKRA MEGYÜNK! - 100 neuromarketing tipp a vásárlók meggyőzésére című könyvből.

Minden jog fenntartva © 2014-2018