+36 1 445 2644  |  Kapcsolat
Natív hirdetésekMegjelenésében és tartalmában az adott médium tartalmi elemeihez illeszkedő fizetett hirdetés.Ha nagyon leegyszerűsítjük, a natív hirdetés az online világ pr-cikke. Bár pr-esként hozzá kell fűznünk, hogy a pr-cikk kifejezés, a hazai pr szakma nagy bánatára, valójában az angol advertorial magyar megfelelője (fizetett hirdetés, ami úgy néz ki, mint egy cikk). Így az igazi pr-hez nagyon kevés köze van.

Tehát magyarul fogalmazva a natív hirdetés az online világ advertorialja.

A tartalommarketinggel ellentétben a kommunikáció nem saját csatornákon, a saját közönségünk felé, hanem más médiumok felületein, az adott médium közönsége felé történik. 

A NATÍV HIRDETÉS EGY STÍLUSGYAKORLAT

Kampányunk akkor lesz sikeres, ha tartalmunk érdekes, szórakoztató, informatív (van hírértéke) illetve illeszkedik a környezethez (az adott médiumhoz).

A vásárolt hirdetés sem megjelenésében, sem tartalmi szempontból nem üthet el a felülettől, mert az online világban a kéretlen hirdetéseknek különösen rossz a fogadtatása. Ugyanakkor kutatások azt is kimutatták, hogy az olvasók nagy része nem tud különbséget tenni a szerkesztőségi tartalom és a natív hirdetések között.

A hitelesség kérdése kulcsfontosságú. Egy adott felületen azért helyezünk el natív hirdetést, mert a médium hitelességével akarom érvényesíteni a saját üzenetemet. Tehát a hirdetésemmel nem veszélyeztethetem a natív hirdetést közzétevő médium hitelességét.

A natív hirdetések előállításának módja, megjelenítése és elkülönítése (ki írja a cikkeket, mennyire és milyen módon határolódjanak el a szerkesztőségek a fizetett tartalomtól, mennyire kell, hogy megfeleljen a tartalom az adott médium szerkesztőségi irányelveinek) kapcsán még nagyon sok szakmai vita várható, de ez elsősorban a kiadók problémája. Az viszont egyértelmű, hogy a határok kezdenek elmosódni, korábban etalonnak számító értékek már meg sem jelennek az új médiapiaci szereplők alapkoncepciójában.

A hirdetőknek és a kommunikációs ügynökségeknek a natív hirdetés óriási lehetőség, aminek segítségével hatékonyan érhetőek el a tartalomfogyasztók. Kitűnő lehetőség, hogy párbeszédet kezdeményezzünk a potenciális közönségükkel. A célok megfelelő definiálásával és megvalósításával a natív hirdetés a tartalomdisztribúciónk egyik kulcspillére lehet. Ajtó a saját csatornáink felé.    

Az Invicta Media vállalja…

  • ... natív hirdetési kampányok tervezését és foglalását szinte minden platformon.
  • ... natív hirdetések, cikkek, illusztrációk, infógrafikák, hanganyagok és videók kivitelezését.


Minden jog fenntartva © 2014-2018