+36 1 445 2644  |  Kapcsolat
B2B KommunikációA business-to-business nem a kommunikációs szakma legszexibb területe – gondolják ezt azok, akik még sohasem foglalkoztak B2B kommunikációval.
  • A B2B kommunikációban is emberek beszélnek emberekkel.
  • Az üzleti partnerek közötti kommunikációban különösen fontosak az informatív és oktató anyagok.
  • A B2B kommunikációban felértékelődik a haszonelvűség.

Az üzleti partnerekkel folytatott kommunikáció valóban elhanyagoltnak tűnő terület. Iparági egyetértés van a kapcsán, hogy a B2B kommunikáció legalább másfél, két évvel le van maradva a B2C (business-to-consumers) kommunikációhoz képest Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban. Ez a lemaradás Magyarországon még inkább szemmel látható.

Épp ezért az átgondolt, megfelelően tálalt tartalomfókuszú kommunikáció már önmagában is versenyelőnyt biztosít a cégeknek, hiszen még a legnagyobb vállalatok döntéseit is emberek hozzák.
Akik ugyanúgy az interneten keresnek partnereket vagy gyűjtenek információkat.
Akik szívesen tanulnak új dolgokat, különösen ha annak kézzelfogható haszna is van a vállalat számára.

LEGGYAKRABBAN HASZNÁLT B2B TARTALOMMARKETING ESZKÖZÖK/CSATORNÁK
Észak-Amerikában

Forrás: 2014 Content Marketing Trends - Észak-Amerika: Content Marketing Institute/MarketingProfs
Adatvizualizáció: Invicta Media

 
Gyakori probléma, hogy a vállalatok félreértik a potenciális vásárlóik döntési folyamatait és túlértékelik az internetes véleményvezérek szerepét a döntések meghozatalában. Nem tudják, hogy kik hozzák meg a döntéseket és mi alapján.

Ezek a hibák nagyrészt elkerülhetők lennének, ha az értékesítési osztály, az ügyfélszolgálat és a marketing osztály rendszeresen kommunikálna egymással. A tudás minden vállalatban ott van, de a belső kommunikáció hiánya miatt nem jut el az információ a megfelelő szereplőkhöz, így a kampányok célt tévesztenek és nem támogatják az értékesítési folyamatokat kellőképpen.  

Az Invicta Media B2B kommunikációra, tartalommarketingre és rendezvényszervezésre specializált részlegei vállalják

  • vállalatok kommunikációs auditját
  • belső és külső kommunikációs stratégia kialakítását
  • a kommunikációs tevékenységek összehangolását szervezeten belül
  • kommunikációs tanácsadást és tréninget vezetőknek és alkalmazottaknak egyaránt
  • vállalati kiadványok, hírlevelek, brossúrák, katalógusok, szóróanyagok tervezését, megírását, kivitelezését
  • oktatóanyagok, webes tréningek tervezését és kivitelezését
  • konferenciák, szemináriumok, partnertalálkozók, termékbemutatók, roadshowk, tréningek, üzleti ebédek teljes körű szervezését
  • vállalati honlapok tervezését, kivitelezését és rendszeres frissítését
  • komplex eCommerce projektek menedzselését, tervezését, megvalósítását, fenntartását
  • honlapok és katalógusok fordítását
  • hírgenerálást és egyéb pr feladatok megvalósítását
  • üzleti adatbázisok célirányos építését, kezelését, fejlesztését.



Minden jog fenntartva © 2014-2018